RSS

Opruimen!

09 Jun

De laatste tijd ben ik aan het opruimen ….  zakken vol spullen zijn weggegooid of naar diverse dump-bakken gegaan. Kleding die ik al jaren niet meer droeg (= meestal “niet aankon”), schoenen die ik in een onbezonnen bui had gekocht maar nooit gedragen had want m’n probleemvoeten passen eigenlijk alleen in orthopedische schoenen, maar ach ….je wilt wel eens wat … en zo heb ik al m’n kasten doorgewerkt. Alles wat ik niet meer gebruikte: de deur uit. Vervolgens bij Ikea een grote kast gekocht, geholpen door m’n schoonzusje Oriana die hem een week later voor me in elkaar heeft gezet samen met m’n broer Rob.

En toen alle kasten opnieuw ingedeeld. Ikea heeft ook heel handige “opruimers”: inklapbare nylon boxen en dozen, voor een habbekrats. Op een gegeven moment had ik zoveel opruimers dat ik opruimers nodig had om de opruimers op te ruimen. Eindelijk heb ik nu al m’n kleding in m’n slaapkamer, voor het eerst sinds ik hier woon sinds 1986.

Maar ook op ander terrein ben ik aan het opruimen. Toen ik in 2006 m’n werkplek in het centrum van Amsterdam moest verlaten omdat m’n afdeling werd overgeplaatst naar Houten heb ik dat zó moeilijk gevonden dat ik er nooit meer terug geweest ben. Ik had daar 35 jaar gewerkt en de manier waarop ik wegging was erg pijnlijk. Houten bleek uiteindelijk de beste werkplek te zijn geweest die ik ooit gehad heb, dus achteraf kan ik er alleen maar blij om zijn. Gisteren ben ik voor het eerst na 5 jaar weer teruggegaan. Het was heel vreemd om rond te lopen, en niemand meer te kennen. Totdat ik opeens ergens achteraf nog wat oude vertrouwde gezichten zag, en echt ontzettend gezellig heb zitten kletsen. Dierbare herinneringen toch, en na afloop had ik opeens een blij gevoel. Een beetje meer ruimte van binnen, alsof er een pijnlijke plek verdwenen was. Ik heb m’n oude route terug naar huis gefietst met een grote grijns op m’n gezicht.

Met Coco gaat het lekker …. de dame eet haar dieetje, en ligt ’s avonds naast me op de bank tegen m’n arm te trampelen. Ze is op dit moment dan ook niet blij dat ik dit zit te typen, want af en toe gaat die grote poot naar m’n arm zo van “kom je nog?”…. Ik ga dus maar gehoorzamen. Hier een plaatje van een katje:

 
2 reacties

Geplaatst door op juni 9, 2011 in Algemeen

 

2 Reacties op “Opruimen!

  1. Natan

    juni 9, 2011 at 9:32 pm

    Wat fijn om te lezen dat het goed met jou en Coco gaat! Wat een doorzetter zeg Coco!! Hier nog een, Patiaan ws zondag weer erg slecht: kaliumtekort weer. Nu weer helemaal de oude! nierwaardes blijven redelijk stabiel met 200 ml infuus per dag. Dikke knuffel van ons!

     
    • margali

      juni 9, 2011 at 10:21 pm

      Ik las toevallig gisteravond even bij op het forum. Geweldig dat hij weer opgeknapt is, die taaie Patiaan.Ik hoop dat je nog heel lang zo door mag gaan Natan, aan jouw zorg zal het niet liggen.
      Knuffels terug!

       

Geef een reactie

 
