RSS

Coco weer ziek

09 Mei

De tweede poging om Coco terug op nierdieet te krijgen is mislukt. Na haar ziekte eind maart zei m’n instinkt me dat ik het niet moest proberen, maar ja ….. haar nierwaarden zijn zo slecht, en ik wou zeker weten dat ik er écht alles aan gedaan heb. Dus twee weken geleden begon ik voor de 2e keer – nog voorzichtiger dan de 1e keer – met overzetten. Het ging in eerste instantie goed hoewel ze iets minder levendig leek, maar dat schreef ik toe aan de schilder die hier over de vloer was. Vorige week woensdag verhoogde ik de hoeveelheid nierdieet een klein beetje en zaterdagavond ging het mis. Ik had al gemerkt dat ze in die 2 weken 100 gram was afgevallen, en zaterdagavond werd ze erg stil. Zondagochtend vroeg kotsen, de hele dag niet/nauwelijks willen eten, dus ik stopte direkt met de RC Renal. Vanochtend had ze diarree en nu ligt ze al de hele ochtend te slapen. Eet nauwelijks. Ik hoop dat ze vandaag de draad een beetje oppakt, en anders heb ik morgenmiddag al op voorhand een afspraak bij Liesbeth gemaakt. Nierdieet is in ieder geval nu een gesloten boek: ze zal het op haar vertrouwde Hill’s r/d moeten doen met een dosis Ipakitine er doorheen gemengd. Die rottige colitis is verraderlijk: het kan soms lang duren voordat het getriggerd wordt en weer fout gaat. Jammer want ze was toch zeker 12 jaar stabiel.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op mei 9, 2011 in Gezondheid katten

 

Geef een reactie

 
