RSS

Afscheid

17 Dec

Wat is Coco toch een slim poesje….
Vanmiddag kwam ik rond 1 uur thuis met Joris in z’n draagmand. Die op de grond gezet, en toen Joris eruit gehaald en op z’n bedje in de achterkamer gelegd. Ik kon hem onmogelijk al meteen buiten in de vrieskou leggen. Hij kan pas maandag op z’n vroegst naar het crematorium als de sneeuw het toelaat.
Ik trok me even terug en liet Coco haar gang gaan: ze snuffelde eerst waar de draagmand gestaan had, liep naar Joris (haar halfbroer met wie ze bijna 16 jaar samen is geweest) en snuffelde even aan hem. Ging vervolgens als een haas terug naar haar holletje in de poezenkamer en bleef daar tot het 6 uur was. Ik ging de gebruikelijke routine doen – niet voor mij want ik had geen trek – en ging eten maken en drinkbakken verversen. Joris verplaatste ik naar de kamer waar ik altijd zit, want ik wou nog even ongestoord naar hem kunnen kijken. Coco zag hem daar staan, sloop op haar buik naar hem toen, snuffelde hem helemaal af, en vloog toen haar klimboom in, verstopte zich in de tunnel van waaruit ze Joris kon zien liggen.

Nu net om 9 uur heb ik Coco verteld dat Joris nu echt wegging. Ik heb hem gedag gezegd, en liep toen met hem in m’n armen langs Coco, liet even zien wat ik vasthad, en deed toen de balkondeuren open. Daar heb ik Joris in z’n mandje bovenop een kleine klimpaal gezet zodat hij op dezelfde hoogte als het raam ligt. Coco kon hem vanuit haar tunnel zo zien. Ik heb er even een foto van gemaakt, en hem toen in een deken gewikkeld. Zodra ik daarmee klaar was kwam Coco uit haar tunnel, ging rondlopen en snuffelen, op de bak, en toen naast me op de bank liggen…..

 
2 reacties

Geplaatst door op december 17, 2010 in Afscheid & rouw

 

2 Reacties op “Afscheid

  1. marijke

    december 18, 2010 at 12:08 pm

    Marga,
    Wat zal je die kanjer missen. Let maar goed op Coco, ik weet uit ervaring hoe katten elkaar kunnen missen. Het is allemaal wel veel wat je over je heen krijgt. Heel veel sterkte.

     
  2. Pauline

    december 19, 2010 at 6:45 pm

    Ach Marga, wat triest dat je afscheid hebt moeten nemen van Joris. Beter voor hem, maar weer een groot verlies. Veel sterkte en ook al hoor je de laatste tijd niet zoveel van me, ik denk wel aan je. Liefs.

     

Geef een reactie

 
