RSS

Katten ziek, ik bang

12 Dec

 

Hoeveel ik ook al achter de rug heb met m’n katten, ik blijf een angsthaas. Andere mensen adviseren en geruststellen gaat prima, maar ik vertel ze er altijd eerlijk bij dat ik zelf nét zo in de stress schiet als er iets mis is.

Coco werd zo’n 4 dagen geleden niet lekker, wou nauwelijks eten. Haar gebit was pas nagekeken, dus ik weet het aan kieskeurigheid van nierkatten die de neiging hebben om lastig met eten te worden. Maar uiteindelijk wou ze ook lekkers als Gourmet of a/d niet meer. Op dat punt kreeg ook Joris het te pakken, in de nacht van vrijdag op zaterdag stopte hij met eten. Lastig als je diabeet bent. Ik kreeg zaterdag Ellen (van Missy) op bezoek, die beloofd had foto’s van de katten te maken. Ik was blij met de afleiding, en ook met de steun. Even klankborden is prettig. Ze was erg onder de indruk van Joris z’n aftakeling tot oud mannetje. Slechte vacht, slecht lopen, maar vooral triest en zielig kijkend, af en toe een beetje dement-achtig. Kon natuurlijk in een hypo zitten door het plotseling slecht eten (bij Joris zie je dan geen dramatisch gedrag helaas, dus je moet puur op je gevoel afgaan). Ik heb hem een halfje Cerenia gegeven want hij zat te smakken, dus misselijk? Ellen heeft hem zo weinig mogelijk lastig gevallen, hij gromde naar haar dus ze mocht hem niet aanraken. Mocht ik wel en Ellen heeft gelukkig nog schitterende foto’s van hem en van Coco kunnen maken. Gistermiddag ben ik begonnen met iedere 4 uur spuitvoeren. Coco eet zelf gelukkig weer wat, maar Joris niks. Morgenochtend om 9 uur staat er een afspraak met Liesbeth voor Coco, maar ik vermoed dat ik met Joris moet gaan. Mogelijk moet hij infuus hebbenbijvoorbeeld, dus ik ga toch maar hoewel ik het haat om met hem te sjouwen.

Hier wat foto’s die Ellen gemaakt heeft:

 
1 reactie

Geplaatst door op december 12, 2010 in Katten

 

Een Reactie op “Katten ziek, ik bang

  1. Marielle

    december 13, 2010 at 9:32 am

    Succes bij de dierenarts Marga! Joris heeft zo’n droevige blik in zijn ogen, ziet er niet goed uit. Ik hoop het beste!

    Liefs
    Marielle

     

Geef een reactie

 
