RSS

Hartstikke druk met niksdoen

26 Mei

Soms denk ik dat ik me dood moet schamen ….maar oh wat heb ik van de afgelopen dagen genoten. En wat is het heerlijk om alles relaxed te kunnen doen, zonder zorgen, zonder steeds van alles te plannen. Gisteren had ik opeens zin om een beetje te fietsen. Dinsdag heb ik geen fitness of zwemmen, dus ik had wel  ruimte voor  een beetje  lichamelijke inspanning. Gewoon wat in de Hema rondgekeken, en op de terugweg nog een badpak gekocht.  Niks bijzonders maar wel dingen waar ik jaren niet aan toe gekomen ben. En ook niet toe in staat was.

Ik ben begonnen aan een vervolg op PijnManagement. Individueel, 2x per week gedurende 6 weken. Toegespitst op ontspanningstechnieken, en op mijn verzoek vooral gericht op Mindfulness. Vorig jaar hoorde ik daar over, en heb ik een boek gekocht. Door alle stress rond m’n werk en later mam’s ziekte kwam ik er niet toe om er dagelijks mee aan de slag te gaan, maar toch had ik voldoende opgepikt om me op de been te houden. Het heeft me toen enorm geholpen, en het is fijn dat ik door m’n revalidatiearts gesteund word in m’n zoektocht naar extra opties om met pijn om te gaan. Uit medicatie valt geen winst meer te halen, bewegen doe ik voldoende, ik werk niet meer, ik slaap nu ’s nachts door, er is rust in m’n kop…. ik denk dat mindfulness een goeie opstap is naar hoe de rest van m’n leven er ook uit moge zien. Ik heb geen haast, en ik voel me een beetje zo: LEKKER LUI

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op mei 26, 2010 in Algemeen

 

Geef een reactie

 
