RSS

Ben er nog …..

19 Mrt

maar vraag niet hoe.  Sinds m’n laatste bericht van 5 februari is veel gebeurd. De plannen die ik met m’n huis had bleken te ingrijpend voor mij (ik denk nog steeds dat ik alles kan, en als ik dan ga uitvoeren snap ik pas dat ik niet voor niets PijnManagement gedaan heb). Het resultaat is echter uitstekend geworden, en ik voel me weer heerlijk in m’n huis.

De slaapkamer is geen werkkamer geworden maar lekker en ouderwets zichzelf gebleven. Ik heb m’n oude antieke lits-jumeaux gehalveerd en anders neergezet. Heb nu een bed van 90 cm breed ipv 70 dus ben er op vooruitgegaan 😉  Het is voor mij plus 2 katten genoeg. Een opstapje voor Joris is wel vereist geworden anders komt hij niet meer op bed. Omdat de slaapkamer opeens veel ruimer werd was daar een tapijt op de vloer nodig en dat was een goeie reden om mezelf te verwennen en bij Davoud op bezoek te gaan. We kennen elkaar al sinds 1988, en ik heb heel vaak tapijten gekocht, en na verloop van tijd ingeruild voor beter (zo spaar je een goede kwaliteit kleed bij elkaar). Het was zeker 12 jaar geleden dat ik voor het laatst in z’n winkel was, en oude tijden herleefden. Hij weet zo precies waar ik van hou dat het geen enkel probleem was om 2 mooie kleden te vinden. Vroeger hebben we urenlang zitten kletsen, bovenop een stapel tapijten met een dienblad met thee tussen ons in…..een bijzondere, gevoelige, en charmante man die ontzettend veel van z’n vak weet.

De eetkamer is weer in oude staat teruggebracht, en de katten hebben daar geen probleem mee gehad. M’n bed werd intensief gebruikt als uitkijkpost over de rest van het huis, maar een mandje op de grond is blijkbaar ook goed. Joris verdeelt z’n tijd tussen mandje en bed in de slaapkamer.

Met Joris gaat het wel goed. Bij een erste controle voelde Liesbeth dat zijn milt vergroot was, dus dat gaf bij mij een beetje onrust. Hij had ook weer een probleem met z’n luchtwegen, dus een Convenia-shot gehad. Uiteindelijk bleek dat goed resultaat te hebben en is hij weer in orde. Z’n glucose blijft helaas vrij hoog tussen 12 en 13 maar hij blijft daarin wel stabiel en goed op gewicht.

Coco is een ander verhaal. Haar nierwaarden bleken redelijk, maar ze had wel bacterien in haar urine. Een mogelijke nier(bekken)ontsteking.  Een kuur van 14 dagen Synulox is op zich geen probleem: ze at de pillen als snoepjes, maar na 4 dagen ging haar systeem op tilt: diarree, kotsen, en compleet in hongerstaking. De pillen gingen dus in een capsule, en de oude spuiten van Benneke werden weer uit de kast gehaald. Ze doen het na anderhalf jaar nog steeds uitstekend, en Coco leeft nu al een week uitsluitend op a/d. Verder gedraagt ze zich prima … alleen weigert ze om zelf te eten. Haar verontwaardiging over de spuiten is groot, maar de laat het wel toe gelukkig, dus we kunnen de kuur afmaken. Nog 4 dagen te gaan….

Met mijn eigen gezondheid gaat het redelijk. Ik moest wel herstellen van alle inspanning en stress, en m’n heup, rug en nek zijn nog steeds een groot probleem. Maar ik zwem weer, ga naar fitness, en doe alles wat nodig is, maar dan in een rustig tempo en goed gedoseerd. Ik had aardig de draad te pakken, en genoot van m’n nieuwe vrijheid. Kan weer naar muziek luisteren, waar ik erg aan moet wennen, en langzamerhand kan ik ook weer naar een film op tv kijken. In het begin kon ik me absoluut niet concentreren, kreeg ook regelmatig huilbuien, maar dat ging steeds beter. Tot het moment ruim een week geleden dat er een noodkreet van mijn broer Hans kwam. Het ging slecht met hem en hij kon het niet meer redden in z’n eentje. Ik kan hier niet veel vertellen over zijn situatie omdat ik weet dat hij dat niet zou willen, maar het was kritiek. We zijn als familie opnieuw in aktie gekomen, ieder op ons eigen manier en binnen onze mogelijkheden, en hopelijk is nu de ergste nood achter de rug maar het blijft een heel wankele situatie met heel veel verdriet en machteloosheid.

 
2 reacties

Geplaatst door op maart 19, 2010 in Algemeen

 

2 Reacties op “Ben er nog …..

  1. miranda

    maart 24, 2010 at 4:06 pm

    Hi Marga,
    dat ziet er allemaal weer mooi en fris uit. Ik hoop dat je er langzaampjes van kan genieten. Maar zo te lezen komt dat wel goed. Veel sterkte met je broer.
    Dikke kus Miranda

     
  2. Francis

    april 18, 2010 at 12:20 pm

    Hoi Marga,

    Fijn om te lezen dat het weer een beetje beter gaat. Hopelijk gaat het met Hans ook snel weer wat beter.

    Knuf voor Joris en Coco en natuurlijk ook voor jou.

    Liefs, Francis

     

Geef een reactie

 
