RSS

Nieuwjaarsdag

03 Jan

We hadden met nieuwjaarsdag een goeie dag. We zaten heerlijk aan de koffie, en te kijken naar het nieuwjaarsconcert. Prachtige kleuren, heerlijke muziek. Tussendoor kwam Gerard van Buurtzorg om mam te wassen…..omdat het de enige man van het team was hebben we de wasbeurt gedeeld. Ik had eerder op de ochtend al een gedeelte gedaan, en Gerard mocht de rest doen. Een hele overwinning voor mam, en ik vind haar een kanjer dat ze het doet. Ook de manier waarop Buurtzorg hiermee omgaat is geweldig: ze laten alles echt aan mam over zonder enige druk uit te oefenen. Vol respect, en rekening houdend met haar wensen. Al met al een gezellige wasbeurt, en Gerard mag terugkomen.
 
Mam en ik hebben daarna nog lekker verder gekeken, en bij de Radetzky-mars zag ik zowaar dat rechtervoetje op en neer wippen met de muziek mee……deed me denken aan die kostelijke video van mam die naar line-dancing zat te kijken in de Keukenhof, en helemaal uit haar dak ging.


 
’s Avonds hebben we nog genoten van het kerstcircus van Monaco, maar toen was de koek echt op….mam is snel moe. De afgelopen 2 dagen was ze nauwelijks in staat om te lopen, maar gelukkig heb ik hier een ouwe rolstoel van m’n werk waar ze goed in en uit kan komen, en die gebruiken we als transportmiddel in huis. Werkt prima.  

Al met al ben ik erg tevreden. Ik heb gisteren en vanochtend zelfs uitgeslapen. M’n huis is op orde, en dagelijks wordt er hier een was gedraaid. Vandaag heb ik gemeld aan Buurtzorg dat ik maandagmiddag wil zwemmen. M’n rug heeft aandacht nodig. Ze gaan proberen mam klaar te hebben met wassen vóór 12 uur, dan kan ik haar lunch geven en naar bed brengen, en dan ga ik heerlijk zwemmen…..hoop ik.

 
1 reactie

Geplaatst door op januari 3, 2010 in Algemeen

 

Een Reactie op “Nieuwjaarsdag

  1. Dicky

    januari 5, 2010 at 2:06 pm

    Fijn om te lezen dat nieuwjaarsdag een goede dag was. Genietend van nieuwjaarsconcert ( hebben wij ook gedaan ) en een half gebakje.
    Gelukkig dat je buurthulp hebt. Kan ook niet anders , dat ga je anders echt niet redden in je eentje.
    Gelukkig dat mams dit nu ook accepteerd.
    Ik hoop dat de uitslag toch wat mee gaat vallen. Ik hou je weblog in de gaten Marga. Ik wens jullie samen veel sterkte met alles.
    Dikke kus uit Drenthe en ik denk aan jullie.

    Doeii mams en Marga knuffels voor Joris en Coco

     

Geef een reactie

 
