RSS

En toen was ze weer weg

25 Okt

Gisteren is Ineke weer vertrokken, na een bezoek van 9 dagen. Ze moest al om 6.45 uur naar Schiphol, een tijdstip dat ik onmogelijk hier weg kan ivm Joris z’n insulinespuit. Dus m’n taximannen gebeld, en gevraagd om Ineke naar Schiphol te brengen. Sietse kwam haar halen, en op mijn verzoek zette hij de wagen aan  de overkant van de straat zodat mam hem goed kon zien. Ineke werd als een koningin in de wagen geholpen, Sietse draaide een U-bochtje zodat Ineke goed uit het raam kon hangen en zwaaien. Sietse is een grote schat. Na 10 minuten ging de telefoon. Sietse met een giechelende Ineke op de achtergrond: “je staat op de speakerphone en ik heb je zus net laten zien in welke stand je stoel stond om te zitten en om te liggen, want knop 1 en knop 2 zijn nog altijd op jouw voorkeur geprogrammeerd …. daar moet iedereeen met z’n klauwen van af blijven”…. Hoe bestaat het….ik rij al een half jaar niet meer naar Houten, en m’n mannen zijn me nog niet vergeten dus. Het is heerlijk dat ik altijd op ze kan rekenen als ik  betrouwbaar en goed vervoer nodig heb.

tn_DSCN5373

Ineke is veilig thuis gekomen, en we hebben al weer met elkaar ge-skyped. We missen haar erg. Het was zo gezellig zoals ze zat te quilten, en zoals we bijna iedere ochtend samen naar het sportcentrum gingen. Ze heeft leuke gesprekken gehad met mensen waar ik mee zwem en sport, en dat maakte het hartstikke gezellig. Helaas was m’n vriendin Straaloogje er niet bij want die was op vakantie. Ineke heeft ook genoten van fietsen in Amsterdam. Net als in april had ik weer een fiets voor haar gehuurd, en dit keer besloot ik om hem maar te kopen want dat is uiteindelijk goedkoper als ze over een half jaar weer hier is. Het bleek zo’n goeie fiets dat ik hem nu zelf ga gebruiken, want deze heeft versnellingen, wel lekker met de komende herfststormen. Paar mooie fietstassen erbij gekocht, dus ik kan er tegen. M’n ouwe fiets staat nu op zolder, tot het volgende bezoek van me zussie.

tn_DSCN5365

Mam herstelt langzaam van haar ziekte. Voor haar is het bezoek van Ineke een beetje in het water gevallen, maar we hebben er het beste van gemaakt. Ikzelf kon natuurlijk ook niet zoveel, maar als je geen hoge verwachtingen hebt en vooral kijkt naar wat er wél kan, dan is het al snel goed. Mensen die van elkaar houden hebben niet veel nodig. Ik voel bij Ineke geen enkele stress en het is puur genieten. Dat doen we dus nóg een keer ….

 
3 reacties

Geplaatst door op oktober 25, 2009 in Algemeen

 

3 Reacties op “En toen was ze weer weg

  1. Pauline

    oktober 26, 2009 at 3:30 pm

    Heerlijk voor je dat je zulke leuke dagen hebt gehad met je zussie. Weer iets fijns om op terug te kijken.

     
  2. marijke

    oktober 30, 2009 at 12:50 pm

    Fijn dat bezoek, voor jou maar ook denk ik voor Ineke. Jammer dat je moeder minder was door de griepprik. En gelukkig zijn er nog goeie taximannen in Amsterdam, wij hebben ze ook ontdekt, een klein bedrijf, vader en zoon die je heerlijk halen en brengen als het nodig is.

     
  3. margali

    november 4, 2009 at 5:49 pm

    Wat goed marijke dat je nu de beschikking hebt over een betrouwbare taxi. Ik kan me nog herinneren dat je wel eens voor je werk ’s avonds uit het CS liep en niet wist hoe je thuis moest komen vanwege het gajes dat daar stond.

     

Geef een reactie

 
