RSS

Joris en z’n cocktail

28 Jun

Goed, was eerst Coco met haar kiesjes de pineut, twee weken later zat ik alweer bij Liesbeth maar nu met allebei de katten. Coco eet nog steeds maar de helft van haar dagportie brokjes, dus die moest even gecontroleerd worden. Zo te zien ging het best goed, maar waarschijnlijk moet ze wennen aan het “nieuwe gevoel”…. blijkt wel want we zijn nu bijna 4 weken verder en het is nog steeds zo. Ze krijgt dus meer natvoer en minder brokken, en ik moet haar gewicht in de gaten houden omdat haar speciale dieet voor haar darmproblemen tevens een “afval”- dieet is.

Joris moest een glucose-check hebben nadat hij van natvoer veranderd was. Hij krijgt nu Hill’s m/d voor diabetes, en hij vindt het heerlijk. Glu was stabiel, maar z’n bronchitis bleek weer op te spelen. Het was op het randje of hij antibiotica moest hebben of niet. Liesbeth vond dat hij eerst op eigen kracht moest proberen eroverheen te komen. Ook met haar besproken dat ik hem vitamine B12 Methylcobalamine wil geven voor het geval die kreupelheid (gedeeltelijk) wordt veroorzaakt door diabetische neuropathie. Dus meneer krijgt nu per dag een extra (2e) capsule L-Lysine voor z’n weerstand, een capsule 1000 mcg B-12, een halve tablet Arthrix-Plus met glucosamine en chondroitine voor z’n artrose met daarbij een visoliecapsule Aspitol …ik voel me net een toverkol als ik die mix aan het samenstellen ben. Over het geheel gaat een papje van Hill’s a/d om het nog een beetje appetijtelijk te maken en dat lukt goed. Maar oh oh wat wordt Joris oud. Hij loopt zo vreselijk slecht. Toch geniet hij duidelijk van de kleine dingen, en kruipt sinds kort weer lekker bij me in bed. Hier ligt hij heerlijk op de bank, op z’n rug, poten wijduit in de lucht, en maar knorren …. 

tn_DSCN5300

Helaas zaten we afgelopen dinsdag alweer bij Liesbeth, want ik was er niet gerust op. En inderdaad: z’n onderste luchtwegen waren stabiel, maar nu waren z’n bovenste luchtwegen niet in orde. Hij gaf een flink fluitconcert 🙂 en dus toch een Convenia prik gekregen. Wat een ramp als een suikerkat niet wil eten …. ik spuit “in the blind” en gelukkig ben ik steeds thuis om hem in de gaten te houden.  Zo te zien helpt het: ondanks de hitte gedraagt hij zich na een paar slechte dagen nu vrij goed.

 
2 reacties

Geplaatst door op juni 28, 2009 in Algemeen

 

2 Reacties op “Joris en z’n cocktail

  1. miranda

    juni 28, 2009 at 7:36 pm

    Wat een heerlijke foto het blijft toch een lekkere knoedel! Jammer dat ie oud begint worden, beetje beangstigend misschien. Maar zo’n ouwe knor is toch ook wel weer heel speciaal.
    Groetjes Miranda

     
  2. marijke

    juli 2, 2009 at 7:40 am

    Wat is het toch een zorgenkindje. Ja, je ziet ze oud worden opeens, Ruby wordt ook zo oud maar is toch nog heel levendig.

     

Geef een reactie

 
