RSS

Fietsenberg

28 Jun

Al in 1994 kreeg ik van het stadsdeel waar ik woon een invalidenplek in het fietsenrek voor mijn huis. Ik loop dermate rottig dat de fiets voor mij essentieel is om ergens te komen. Zelfs voor kleine boodschapjes heb ik dat ding nodig, en hier in de straat is het parkeren van je fiets nog moeilijker soms als het parkeren van je auto. Zeker sinds de herinrichting van de straat, toen heel veel parkeerplekken verdwenen. Ook is er een ander “publiek” komen wonen waardoor het aantal fietsen gegroeid is.

Op zich is het fantastisch dat het stadsdeel dit voor mij heeft laten maken. Heel inventief: een stang met slot die de beugel alleen voor mij toegankelijk maakt, met een soort zijschot voor extra bescherming. Mensen snappen er niks van, want het schijnt vrij uniek in Amsterdam te zijn, maar ik was er blij mee……tot voor kort. Nu de zomer is begonnen zijn er blijkbaar veel meer fietsen “van stal” gehaald, en worden die overal tussen geramd. Ik moet onmiddellijk toegeven: het is godsonmogelijk om hier ergens je fiets netjes neer te zetten, en ik voel me ook bevoorrecht met die aparte plek. Maar ik kan m’n fiets tegenwoordig nauwelijks meer in en uit het rek krijgen. Gisterochtend wachtte me een wel heel apart schouwspel. Mijn fiets heeft een blauw frame en het stuur steekt nog net boven de puinhoop uit:

tn_DSCN5305

tn_DSCN5306

Een vriendelijke voorbijganger heeft m’n fiets voor me bevrijd anders had ik geen boodschappen kunnen doen. Eerder de afgelopen week had ik al contact opgenomen met de buurtmanager die direkt aanbood om naar een oplossing te gaan zoeken. De bereidheid is er best maar of er een oplossing is?

 
1 reactie

Geplaatst door op juni 28, 2009 in Algemeen

 

Een Reactie op “Fietsenberg

  1. marijke

    juli 2, 2009 at 7:36 am

    Kunnen er niet meer fietsenrekken worden geplaatst? Ik weet dat het daar een ramp is met fietsen maar dit is toch geen doen voor jou.

     

Geef een reactie

 
