RSS

….en is nu heel zielig….

03 Jun

Vanmiddag rond 2 uur waren we weer thuis. Het was de hoogste tijd dat Coco’s gebit bekeken en behandeld werd. En ik snap nu ook waarom ze af en toe een paar dagen weinig brokjes wou eten. De kies waar Liesbeth een gaatje in had gezien, bleek heel broos te zijn en zo uit elkaar te vallen. De wortel moest uitgeboord worden, en de wond gehecht. Er waren nog 2 kiezen al eerder afgebroken waar al weer vlees overheen groeide, en ook van die kiezen zijn de wortels uitgeboord. Haar hele gebit zag er altijd – zo oppervlakkig en snel bekeken – mooi uit dacht ik, maar blijkt dus heel zwak en bros. Over een maand moet ze terugkomen voor een comtrole, en ze heeft uiteraard een aantal dagen pijnstillers en antibiotica.

Toen ik haar ophaalde was ze heel zielig aan het huilen, maar toen ze m’n stem hoorde was ze stil. Eenmaal thuis, en wat vaster op de beentjes, blijft ze nu dicht in m’n buurt, en ligt het liefste tegen me aan op de bank. Ze zoekt echt contact, dat arme kind. Ik ben blij dat het achter de rug is.

 
2 reacties

Geplaatst door op juni 3, 2009 in Algemeen

 

2 Reacties op “….en is nu heel zielig….

  1. marijke

    juni 3, 2009 at 4:00 pm

    Arme Coco. Ik hoop dat ze snel opknapt. Ze kunnen opeens zo oud worden. Je gaat gewoon eigenlijk altijd maar door en je gang en opeens is er iets en zo je dat ze toch wel erg oud tonen. Ruby is zo’n poes. Omdat ze zo dominant is en loopt te schreeuwen en rennen denk ik het gaat goed met haar. Maar toen ze laatst opeens aan het hoesten was, zag ik hou minnetjes ze wordt.

    Heerlijk dat ze zo bij je wil liggen, geef haar maar een dikke knuffel.

     
  2. margali

    juni 4, 2009 at 7:53 am

    Op zich ziet ze er nog goed uit hoor marijke. En ook zij rent als een gek door het huis, en kan nog heerlijk spelen. Maar ja….ze is nu 14, en zowel zij als Joris (halfzus en – broer) verouderen snel vooral hun botten. Allebei fikse artrose. En ook allebei staar.
    En Joris loopt echt als een oud mannetje, maar ja …die heeft ook al 3 jaar diabetes erbij.
    Ik probeer maar van elke dag te genieten, dat heb ik wel door Benneke geleerd.

     

Geef een reactie

 
