RSS

Skype!

12 Jan

M’n zusje Ineke had het er wel eens over, maar dan riep ik steeds “ik heb er geen tijd voor om te kletsen, en geen energie om het te installeren want het gaat vast fout …. ik heb Vista en m’n systeem zit zo dichtgetimmerd dat er gehéid geblokkeerd wordt”. Uiteindelijk nu toch maar Skype gedownload, en warempel: alles ging in 1 keer goed, en het werkt probleemloos. Zo leuk, want nu kunnen we kletsen zonder dat het ons een cent kost, en desnoods maar voor 1 minuutje. Ineke heeft een webcam, ik nog niet.

Ik wacht nu op een skype-telefoon, want mam weigert om die headset op haar hoofd te zetten. Zodra ik die aan de praat heb, ga ik kijken naar een webcam. Iets in mij verzet zich tegen nog meer apparaten, maar oh wat is het leuk om Ineke en Richard te zien, en Ivy als die op bezoek is.

img_0015

 
5 reacties

Geplaatst door op januari 12, 2009 in Algemeen

 

5 Reacties op “Skype!

  1. Anneke

    januari 13, 2009 at 7:15 am

    Hallo Marga,
    Toevallig een kijkje genomen en ik zie dit bericht.Skype is een uitkomst. Ik heb regelmatig contact met mijn vriendin in Australië en mijn neef in Argentinië. Heerlijk toch? Veel plezier.

     
  2. Mieke

    januari 13, 2009 at 1:53 pm

    Dag lieve Marga,
    Wat geweldig dat je aan het skype bent gegaan en een webcam? het is een geweldig surrogaat voor contacten buiten de landsgrenzen. Je kunt heerlijk over ditjes en datjes kletsen en daarbij de gezichtsuitdrukking zien, soms zo belangrijk! inmiddels kan ik op deze manier kleinzoon Thijs van 4 weken bewonderen. Het was heerlijk om in NY te zijn, maar nu gaat het via de webcam, een geweldige uitvinding.
    Succes ermee, en je moeder zal het vast ook helemaal geweldig vinden.
    groetjes Mieke.

     
  3. Nienke

    januari 13, 2009 at 9:50 pm

    Handig en modern hoor, skype en webcam 🙂
    Moest gelijk denken aan een verhaaltje wat ik onlangs las: oudere dame was uitgelegd hoe Skype werkte en ze leek het te begrijpen. Toen haar zoon (ergens in een ver buitenland) online kwam, ging ze niet praten in de headset, maar greep de muis en ging daarin roepen, haha.
    groetjes Nienke
    PS check je mail even svp 😉

     
  4. Maret

    januari 14, 2009 at 9:37 am

    Als je familie zo ver weg hebt is het inderdaad een uitkomst volgens mij. Shanna heeft het vroeger wel eens gedaan, ik hoor haar er nu nooit meer over. Het lijkt me inderdaad superleuk om elkaar dan ook te kunnen zien, zelf heb ik een webcam ingebouwd in mijn laptop, heb hem alleen eens gebruikt om te testen en daarna nooit meer. Ik zit er ’s avonds in mijn badjas lekker op het bankje nu niet echt presentabel uit 🙂 .

    Even een plakberichtje: ik ben aan het experimenteren met een nieuwe host voor mijn website en weblog. Het puntje staat even “in de wacht” en nieuwe berichtjes komen nu op http://weblog.gatito.nl te staan. Ik ben nog even aan het uitvogelen hoe het daar precies allemaal werkt maar hoop dat je je ook daar weer wilt toevoegen als vriend.

    Groetjes,
    Maret

     
  5. marijke

    januari 14, 2009 at 3:46 pm

    Lijkt mij geweldig als je familie zo ver weg woont. En voor je zusje als ze je moeder zou kunnen zien.

     

Geef een reactie

 
