RSS

Ontruiming!

05 Dec

Dwars door een fikse sneeuwbui worstelde ik me gisteren – uiteraard met tegenwind – op de fiets naar het Jan van Breemen Instituut om te gaan fitnessen. Vorige week was ik voorzichtig weer begonnen, en kwam toen met een kater thuis want het ging nog niet best. Dit keer had ik er echt zin in.  Ik haat het als ik daar met natte kleren aankom, maar alla …niet zeuren, sportkleren aan en hoppa …op de fiets, m’n eerste apparaat. Ik was nog geen 4 minuten bezig of daar begon een sirene te loeien. Ik negeerde het eerst, maar voelde me wel een beetje onrustig worden. En jawel, een therapeut kweam op me aflopen met de mededeling dat dit een onverwachte ontruimingsoefening was. We moesten wachten op instrukties en dan naar buiten. En opeens had ik het hélemaal gehad …. ik vloog van die fiets af, en begon te @$#!@#$….het arme kind keek me met grote ogen aan toen ik zei dat ze allemaal het dak opkonden. Wel met een zijdelingse opmerking naar haar dat ik wist dat zij het ook niet kon helpen….maar toch. Ze praatte even met een ontruimer, keek naar mij, en even later kwam de verlossende boodschap dat er niet buiten in de sneeuw verzameld hoefde te worden, maar dat de sportzaal de verzamelplaats was.  Ik ging dus gewoon door met trainen. Later hoorde ik van de therapeut dat ze tegen de ontruimer had gezegd “ga jij maar tegen die vrouw zeggen dat ze wegmoet, want ik doe het niet ….” maar dat hoefde die ontruimer dus niet te doen … de sneeuw heeft haar gered.

Vanmiddag hoorde ik dat ik tussen Kerst en de jaarwisseling vrij heb. Beetje op het laatste nippertje aangevraagd, want met Ben in m’n hoofd had ik daar totaal niet aan gedacht. Het is gelukt en ik vind het wel een lekker idee. Misschien kan ik hier wat achterstallige dingen doen. Ik merk wel dat ik – nu Ben er niet meer is – meer energie heb, als ik tenminste niet wakker word van de pijn. de laatste dagen zijn m’n handen en voeten heel erg aan het opspelen. De vingers van m’n rechterhand beginnen nu echt te vervormen, worden knobbelig en krom. Ik laat tegenwoordig vreselijk vaak dingen uit m’n handen vallen. Gisteravond laat een beker kouwe koffie half over mij heen en de rest in de boekenkast…..dat werd dus dweilen, en weer @#$%^%^**

tn_dscn4732

Joris heeft er volgens mij toch wel weet van dat Ben er niet meer is. Hij grijpt direkt z’n kans als ik op de bank ga zitten en klimt meteen op schoot. Hij leek zelfs even ziek te worden: een paar dagen steeds aan een plantje vreten, misselijk, een keer zelfs niks eten dus maar halve dosis insuline gespoten. Sinds gisteren gaat het weer beter gelukkig. Coco trekt zich nergens iets van aan en gaat gewoon haar gang. Ik merk wel dat ze meer speelt….tja, die grote nieuwsgierige lobbes kwam er vroeger altijd meteen op af  als hij hoorde dat een muis dwars door de kamer geslagen werd. Nu heeft Coco vrij spel.

 
2 reacties

Geplaatst door op december 5, 2008 in Algemeen

 

2 Reacties op “Ontruiming!

  1. Inge

    december 7, 2008 at 7:28 am

    Ik heb al geruchten gehoord dat er a.s. maandag in het zwembad een ontruimingsoefening wordt gehouden, zo tussen half 2 en kwart over 2.

    xxx Straaloogje (zeker nadat zij je berichtje heeft gelezen)

     
  2. margali

    december 7, 2008 at 1:29 pm

    😀 ik word niet voor niets “de onderzeeër” genoemd …. ik duik en blijf onder, en jullie doen maar wat je niet laten kunt… (’t ideeeee …. ontruimen in je badpak!)

     

Geef een reactie

 
