RSS

Toch niet goed?

17 Nov

Ik heb net een gesprek met Liesbeth gehad.
Het gaat niet goed met Ben: hij drinkt nog steeds heel veel, staat wel steviger op de benen, maar eet nog steeds niet zelf. Laat ik niet liegen: zaterdag was het 2 gram k/d brokjes en oh wat was ik blij, want ik dacht dat dit het begin was van de opleving. Zondag zelfs 6 gram …. en vandaag ook weer 6 gram. Maar dat is dus niet genoeg om een holle kies te vullen.

Dus nu opnieuw met Liesbeth gesproken over die plas die ze vrijdag al had willen hebben. Ze wil het soortelijk gewicht controleren. Logisch zal dat lager dan normaal liggen omdat Ben heel veel drinkt. Normaal voor hem is 1.065 en als het nu op bijvoorbeeld 1.015 zou liggen dan is er sprake van nierschade. Liesbeth zei “in dat geval moet je je gaan afvragen of je Ben nog veel langer op deze manier in leven wilt houden”.
Vrijdag gaf ze me al voorzichtig een waarschuwing, nu vanavond was ze duidelijk.

Ze zei: katten reageren heel verschillend op ziekte; sommige zijn van het minste ongemak al helemaal van de rel, en andere zijn keihard en gaan door. Liesbeth leek te zeggen dat Ben doorgaat omwille van mij. Terwijl hij eigenlijk geen kwaliteit van leven meer heeft.

Ik moet toegeven dat het er niet best uitziet. Hij ligt voornamelijk te slapen, komt niet meer bij me op bed liggen, komt af en toe nog wel even op schoot, maar vandaag niet. Er zit geen vooruitgang in. De spuiten accepteert hij, maar ik proef al een paar dagen een gelatenheid in hem.

Morgen zal ik een plas opvangen, en zal Liesbeth het soortelijk gewicht controleren. Op basis daarvan zal ik verder zien….

 
2 reacties

Geplaatst door op november 17, 2008 in Algemeen

 

2 Reacties op “Toch niet goed?

  1. Nienke

    november 17, 2008 at 9:46 pm

    😦
    Ik weet even niet wat ik moet zeggen Marga ….
    Sterkte!
    Liefs Nienke

     
  2. Naomi

    november 18, 2008 at 3:48 pm

    Ook ik ben even stil. Ik denk aan je, en aan Ben natuurlijk. Ik hoop ontzettend op goed nieuws!

    liefs, Naomi

     

Geef een reactie

 
