RSS

Betere tijden

14 Nov

Ben is vandaag weer wat beter. Hij staat wat steviger op de benen, hij komt kroelen, hij drinkt gelukkig nu iets minder, hij komt zelfs zeuren om eten, maar als ik hem in z’n boom zet met z’n bakje voor z’n neus, dan kijkt hij ernaar, snuffelt er aan, en gaat dan ernstig zitten nadenken.

Hij eet nog steeds niets uit zichzelf. Maar dat komt wel. Vanochtend nog even met Liesbeth overlegd. Ze wilde een plas, maar ik wou weten waarom want ik had zoveel te doen. Ze wilde vanwege het vele drinken het soortelijk gewicht controleren om te zien of de nieren opeens heel slecht gaan. Dus dat kan volgende week ook, want ik wil wedden dat hij dan normaal drinkt, en dus weer een geconcentreerde plas heeft…. Nu zou je een vertekend beeld krijgen. Liesbeth zei dat hij misschien nu zoveel aan het drinken is om zijn vochthuishouding weer op peil te krijgen. Bloed zit er nog steeds veel in.

Vanmiddag nóg een keer overlegd voor het weekend. Ze zei: “de dips komen vaker, en worden heftiger”…. ik weet het, maar tot nu toe krijgen we hem iedere keer er weer bovenop met wat simpele meds en vooral door het spuitvoeren…dus we gaan gewoon door.  Ik vind dat ik een goeie zorgzame dierenarts heb.

tn_dscn49213

Vandaag zijn de trapliften gemonteerd. Een stoel is te klein en wordt volgende week vervangen. Maar ze zijn geweldig, mam heeft al een ritje gemaakt, en ik heb het zelf uitgeprobeerd. Vanavond belde broer Rob om met mam iets af te spreken voor het weekend. Ze wou naar de Chinees in Beverwijk, dus dat gaat zondag gebeuren. Zonder angst voor dat trapklimmen. Ze was de hele avond voor haar doen goed gestemd …. heerlijk!! in tijden niet meegemaakt

 
3 reacties

Geplaatst door op november 14, 2008 in Algemeen

 

3 Reacties op “Betere tijden

  1. marijke

    november 15, 2008 at 11:04 am

    Geweldig Marga die stoellift en dat het haar zo’n plezier doet. Fijn dat ze lekker even met je broer weg kan.
    Ben knuffel op die malle kop van je, wat ben je toch ons zorgenkindje.
    Even weer adem halen Marga.

     
  2. Nadine

    november 15, 2008 at 11:38 pm

    Fijn hier betere berichten te lezen Marga! 🙂
    Heerlijk dat je moeder nu onbezorgd het huis uit kan.

    En die Ben… Wat een kanjer is het toch… Gelukkig gaat het de goede kant op nu.
    Ik las net je reactie over de pijnstillers, tuurlijk kan het dan niet, arm ventje… Dat moet ook door je hart snijden met elke druppel 😦

     
  3. Annemarie

    november 15, 2008 at 11:51 pm

    Dag Marga,

    Destijds heb je me voor mijn blaasproblemen-poes Rossi via je site nuttige adviezen gegeven en hebben we een paar mailtjes uitgewisseld. Rossi is inmiddels met haar 17 jaar een – gelukkig nog steeds vrolijk – nierpatientje geworden en zo kwam ik via google weer op je mooie en informatieve weblogs terecht.
    Nu ik sinds kort door omstandigheden de 12-jarige Siamese kater van m’n moeder ook in m’n flat heb genomen voel ik me net een zorgende moeder voor haar 2 kids met alle kattenbakken, gescheiden eten etc., maar als ik jouw verhalen weer lees met de fantastische zorg voor je poezen en je moeder met de beperkingen die je zelf tegekomt, is dit allemaal peanuts. Petje af!!

    Heel veel sterkte met Ben gewenst! Het is zo’n schatje op de foto’s, hopelijk kunnen jullie nog lang van elkaar genieten.

    groetjes, Annemarie

     

Geef een reactie

 
