RSS

Geboortebeperking …..

11 Aug

Gisteren ontdekte ik dat een duif 2 eieren had gelegd op m’n voorbalkon (40 cm breed, volgebouwd met plantenbakken en -potten, aan een drukke straatkant). Ik had al wel gemerkt dat er steeds 2 duifjes zaten omdat de katten met hun neus tegen de deur zaten te snuiven, en steeds naar de vensterbank in de kamer ernaast vlogen om te zien wie er op het hek zat. En jawel …een nestje…..

Vanochtend heb ik die 2 gave eitjes weggehaald. Zo mooi.

Ik weet nu al wat er anders gebeurt: eitjes komen uit, natuurlijk constant gekoer en gepiep, katten helemaal gek, mama klagen over al die onrust bij de katten (want het balkon is van haar slaapkamer). Nu zijn het nog eitjes, en geen kleine duifjes die naar beneden op de straat kunnen flikkeren als ze gaan proberen te vliegen.


En nu zit mams te zoeken …..

 

 
2 reacties

Geplaatst door op augustus 11, 2008 in Algemeen

 

2 Reacties op “Geboortebeperking …..

  1. Miranda

    augustus 19, 2008 at 5:46 pm

    Hoi Marga,
    Getsie, ik moet even opnieuw beginnen,want ik had mijn e-mail adres vergeten in te vullen en dan kan je opnieuw beginnen met typen… Ik schrok van je verhaal van Ben. Ik moest even bijlezen na de vakantie. Goed van je dat je die eitjes hebt weggehaald. Ik ben daar te mutsig voor en dan krijg je inderdaad een hoop ellende als het te laat is. Leuke foto trouwens. Heel veel sterkte met Ben
    Groetjes Miranda

     
  2. Nienke

    augustus 21, 2008 at 8:10 pm

    Hoi Marga, groot gelijk wat die eitjes betreft!
    Hoe is het nu met Ben?
    Mijn adoptiekater Moos is overleden, hij is best oud geworden volgens de site. Nu heb ik Flipse geadopteerd, hem had ik vorige keer al in gedachten maar toen is het Moos geworden omdat die naam een bepaalde betekenis voor me heeft.
    Jouw adoptantje Missy doet het goed geloof ik, ze is als enige overgebleven van het nestje.
    Stomme ziektes ook 😦
    Groetjes Nienke

     

Geef een reactie

 
