RSS

Zorg

07 Mei

Vannacht en vanochtend at Ben helemaal niets meer. Hij heeft het spuitvoeren toegestaan, maar gaat steeds harder en feller grommen. Verstopt zich als ik aan kom lopen.

Ik moest vanochtend naar m’n werk en toen ik thuiskwam was het de gebruikelijke enthousiaste begroeting van mam en de katten. Direkt eten gegeven, en Ben ging keurig voor z’n bakje zitten ….en bleef ernaar staren. Ik heb Liesbeth gebeld en ben in de auto gestapt.

Liesbeth constateerde “milde” uitdroging, Ben was opeens helemaal slap en lag te trillen. Keelklieren waren meer opgezwollen dan maandag, en ook de andere lymfeklieren waren nu gezwollen. Hij heeft een Conveniaprik gehad, en werd aan het infuus gelegd. Heeft een flinke plens van 500 ml gekregen (ik schrok er zelf een beetje van, maar hij is een grote kat).

We moeten vaststellen dat hij nu heel snel gewicht verliest, niks wil eten, opgezwollen lymfeklieren heeft, volgens Liesbeth nu lichte verhoging. We hopen dat hij ergens een ordinaire ontsteking heeft (bv keelontsteking).

Ik heb voor vrijdagmiddag de afspraak aangehouden voor het geval hij opnieuw aan het infuus moet, en dinsdagochtend moeten we terug voor controle van die lymfeklieren. Die moeten dan echt minder zijn door de ab, want anders is er dus echt iets heel erg mis.

Toen hij jaren geleden ook zo ziek was en die hoge calcium bleek te hebben werd er aan kanker gedacht. Maar het werd nooit aangetoond. Na een paar jaar zeiden we tegen elkaar: hij heeft in ieder geval geen kanker want dan was hij nu wel dood geweest. Ik moet niet op de dingen vooruit lopen maar m’n gevoel is al dagen niet goed. Ik voel dat er iets is, anders dan anders. Ik hoop dat ik het mis heb.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op mei 7, 2008 in Algemeen

 

Tags:

Geef een reactie

 
